tisdag 6 januari 2009

baktid framtid

"Hej jag är kvar i Norrland, mitt Västernorrland.
Var så otroligt trött innan jul, stressad och med en hjärna som kändes som den låg utspridd över hela stan, jämnt fördelad mellan tullarna.

Men snart åker jag ner och då ska jag lägga in en massa bilder på min redan trötta dator, dessutom har jag och håller jag på med att uppdatera mitt "hemma-arbetande" som fan just nu.

Jul och nyår har varit grymt. Fin jul med stjärtlappåkning i Sidsjöbacken och juldag med hastigt, vindränkt återseende av gamla vänner. Alltid den där lilla, faktiskt pyttelilla, taggen av saknad efter det gäng vi var innan alla flyttade till Stockhlm, Göteborg, London, NY, Paris, Lima and whatnot.
Men vafan man måste ju flytta. Eller röra på sig, hitta på något!

Sedan ett besök i Härnösand hos sysslingar, pappas kusiner och gammelfaster och jag som alltid måste alltid svälja ner tusentals tårar när jag hör gammelfasters röst.
Inte för att vara ännu blödigare än jag redan är men av alla mina barndomsminnen jag har är hennes röst det enda som fortfarande existerar.

Så snabb fart genom snötyngt Ådalen, surprisvisit hos kusiner med kaffe o bröd i Köja-köket.
Och sedan snabbt till mataffärn i Bjästa och så lite tid över vid hamnen i Köpmanholmen innan MF Ulvön lade ut vid 16:00.

Väl där hade jag ingen täckning så tiden passerade snabbt med hjälp av bryggkaffe, böcker, promenader och husbygge.
Nyår. Herregud, ska inte omskrivas.

Så nu sitter jag i mammas kök igen, åker väl "hem" om ett par dagar.
Så otroligt skönt att sitta i mammas ljusa stora kök.
Ute är det -10 när solen ligger på termometern och jag sitter vid matbordet i mammas stora ljusa kök med en kopp kaffe och lyssnar på Monica Zetterlund."

-Lördag 3e januari 2009

Inga kommentarer: