fredag 8 januari 2010

Ulvöhamn, 9 januari 10 kl 00:09

I maj 2008 köpte jag ett tillfälligt abonnemang av bredbandsleverantören Ozone Paris. Dvs jag trodde det var tillfälligt. Jag använde det till 4 uppkopplingar men övergav det sedan eftersom det var så dysfunktionellt och tre dar senare åkte jag för övrigt hem till Sverige. Sedan dess har Ozone Paris dragit 20 Euro per månad under 18 månader. Ja, det tog mig 18 månader att upptäcka detta, ja jag är en drullputte. Men Ozone Paris vill inte betala tillbaka. De kan se att jag var tllfällig gäst och att jag endast nyttjade bandet 4 gånger men de anser att vi har ett avtal och backar därför inte. Vad ska man säga om företag som lever på att fakturera kunder som inte vet att de är kunder och som fr a inte använder deras tjänster? Är det så konstigt att man misstror kapitalismen?

****

Det finns naturligtvis större skurkar. I dag fick jag veta att jag vunnit 1 000 000 Euro på ett känt europeiskt lotteri. Det korta brevet innehöll ungefär 1 000 språkfel och det är svårt att förstå hur man kan vara så korkad att man tar dylikt på allvar. Sannolikheten att vinsten är på riktigt är så låg att den närmar sig noll. Å andra sidan - sannolikheten att vinna 1 000 000 euro på ett hederligt lotteri är inte mycket större. Är det därför man kollar även i det första fallet? Eller gör ni inte det? Är det bara jag som kollar mot bättre vetande?

****

MF Ulvön kämpar i isen. Om någon vecka slutar den angöra hamnen, då blir jag transiterad från Fjären med folkabuss.

Inga kommentarer: